Teljeskörű operatív menedzser szerepkör, mely minden területre kiterjed

Az interim menedzsment magas szintű szakmai és vezetői tudást, tapasztalatot és kapacitást bocsát rendelkezésre egy maghatározott feladatra és időszakra.

A menedzser által irányított feladat lehet hiány, váratlan hiány pótlása, speciális tudást igénylő feladat, egy adott projekt vezetése, koordinálása; strukturális változások, fejlesztések irányítása – legyen sz 3 hónapról vagy akár 12 hónapról. Az interim menedzsment eszköztárával ezeket a különleges, rendkívüli vagy váratlan helyzeteket lehet gazdaságosan és hatékonyan kezelni – rövid határidőn belül. Ezt a lehető legkisebb kockázattal, a megoldáshoz tapasztalt és e területen már bizonyított vezetővel történik.

Az interim menedzser lehet

  • operatív menedzser: aki a napi irányítást ellátja;
  • tanácsadó menedzser: aki a helyzeteket elemzi és a jövőre szóló új irányokat meghatározza;
  • változás-menedzser: aki a szervezetben a szükséges fordulatokat kezdeményezi, megvalósítja, végigkíséri és ellenőrzi.

A szolgáltatás fontos tényezője, hogy meghatározott időre szól és egy szervezeten kívülről érkező, a maga területén tapasztalt személyt integrál a szervezetbe. Ez a személy széleskörű leadership és menedzsment tapasztalatot bocsát rendelkezésre; kiemelkedő iparági és szakterületi tapasztalatot hoz a kihívások megoldására.